Audi A3 2.0 tdi - problem sa klapnom gasa
(prestaro za odgovor)
culumbus
2012-04-14 16:36:53 UTC
Pojavila mi se greska Check engine, te sam sa dijagnostikom detektirao
problem u klapni gasa.

Sada sam skinuo cijeli taj dio, bio je jako prljav i ocistio sam ga, ali
ga jos nisam vratio. Muci me to sto je klapna gasa u otvorenoj poziciji
cijelo vrijeme. Kada je jos bila gore, probao sam upaliti auto, ali
pozicija klapne se nije mijenjala (mada nisam stisnuo pedalu gasa).

Koja je normalna pozicija te klapne, da li je mozda otisao motoric ili
nesto i da li se moze popraviti taj dio ili treba mijenjati?

Da li je moguce da mi se zbog toga auto tresao u leru, pogotovo kad je
motor bio zagrijan?
XC
2012-04-14 17:01:13 UTC
Post by culumbus
[...]
Misliš na klapnu koja služi stvaranju vrtloga u usisu?
To je onaj sa 170 konja?
Na tim motorima to je standardni problem.
Ne postoji normalna pozicija - predviđeno je da se kreće od
poluzatvorene do potpuno otvorene pozicije, ovisno o broju okretaja (pri
nižima je zatvorena da se stvori taj vrtlog).
culumbus
2012-04-14 17:21:42 UTC
Post by XC
[...]
Moj ima 140 konja.

http://tinyurl.com/bmoqj7d

To je ovaj dio, makar sad vidim da je i taj u otvorenoj poziciji kad je
skinut. Mislio sam da je ta pocetna pozicija zatvorena.
MasterBlaster
2012-04-14 19:58:02 UTC
Post by culumbus
Moj ima 140 konja.
http://tinyurl.com/bmoqj7d
To je ovaj dio, makar sad vidim da je i taj u otvorenoj poziciji kad je
skinut. Mislio sam da je ta pocetna pozicija zatvorena.
Glavna svrha te klapne je da zatvaranjem ugasi motor, a inace je
u radu ili u ovorenom polozaju ili u poluo tvorenom kad radi EGR
kako bi se stvorio potrebni podtlak kroz EGR, za potrebnu kolicinu
recirkulacije ispusnih plinova...
MasterBlaster
2012-04-14 20:10:46 UTC
Post by XC
Post by culumbus
[...]
:)))))

Svi se trude izbjec, ili na bilokoji nacin smanjit, vrtloge u usisu,
a Audi ima zkalopku kojoj je namjena da proizvodi vrtlog :-D
XC
2012-04-14 20:28:44 UTC
Post by MasterBlaster
Post by XC
Post by culumbus
[...]
Majstore, daj nauči ove u Pierburgu kako bi to zapravo trebalo biti!
http://www.ms-motor-service.cn/ximages/pg_pi_1019_en_web.pdf

Nemaš pojma o čemu pričaš - dakle EOD
MasterBlaster
2012-04-14 21:05:02 UTC
Post by XC
Post by MasterBlaster
[...]
Ajd se ti prvo nauci razlikovat zajednicki usis sa EGR ventilom
i jednom zajednickom klapnom ispred usisne grane od klapnI u samoj
usisnoj grani ispred usisnih ventila, pa onda mozda skuzis o cem
se radi i gdje je vrtlozenje pozeljno, a gdje nikako nije...
XC
2012-04-14 21:27:10 UTC
Post by MasterBlaster
Post by XC
Post by MasterBlaster
[...]
Ne pokušavaj se izvući filozofiranjem -ako te muče neke sumnje, ubuduće
ne budi bahat pa pitaj na koji dio usisa se misli i uštedi si blamažu.
MasterBlaster
2012-04-14 21:36:01 UTC
Post by XC
Post by XC
Nemaš pojma o čemu pričaš - dakle EOD
Ne pokušavaj se izvući filozofiranjem -ako te muče neke sumnje, ubuduće
ne budi bahat pa pitaj na koji dio usisa se misli i uštedi si blamažu.
Hahaha koji si ti karakter, velis EOD aaa?

U buduce da ne ispadnes ovakav beskicmenjak ne javljaj se nakon EOD-a,
a glede teme da ne ispadnes potpuna budala, nauci da te klapnE koje
si ti nepotrebno ubacil u temu, nikako *ne mogu* izazvat niti upisat
nekakvu gresku, niti *ne mogu* upalit Check Engine lampicu koju momak
spominje na samom pocetku svog pitanja :-D :-D :-D
XC
2012-04-14 21:49:08 UTC
Post by MasterBlaster
Post by XC
Post by XC
[...]
Ovo nije diskusija, samo čovjeku ukazujem s kim ima posla.
Post by MasterBlaster
[...]
Gota prob on my 2.0 TDI 140.

The yellow *engine management light flicks on and off* but when i put it
to VAGCOM, the *fault code came up*. I erased it and it came back instantly:

P3103 V157 - Intake Manifold Flap.

http://uk-mkivs.net/forums/t/210602.aspx

Još jednom: apsolutno nemaš pojma o čemu pričaš.
EOD
MasterBlaster
2012-04-14 21:58:04 UTC
Post by XC
Post by MasterBlaster
Post by MasterBlaster
[...]
Hahaha, pa da intake manifold *flap* o kojem stalno govorim i pisem,
a NE Swirl *Flaps* koje ti neznalico spominjes. Te su potpuno mehanicke
i ne izazivaju nikakvu gresku koju elektronika moze zabiljezit :-D :-D

A za spomenuti V157 koji sad navodis kaze:

"Possible Causes

* Intake Manifold Flap (V157) or the motor for V157 doesn't work well.

Possible Solutions

* Check wiring and connections (Which wiring?? - fuses are fine)
* Check / Replace V157, but probably you have to replace the whole EGR

Special Notes

* The Intake Manifold Flap (V157) has a function in the EGR and in
shutting off the (diesel) engine."

Dakle sve ono kaj sam vec uglavnom napisal...
Post by XC
Još jednom: apsolutno nemaš pojma o čemu pričaš.
Ja nemam, a govorim stalno o jednoj te istoj zaklopci i koja nema
nikakve veze s tvojim trabunjanjem o swirl flaps.
Post by XC
EOD
:))))))))))))))))
XC
2012-04-14 22:14:02 UTC
Post by MasterBlaster
Hahaha, pa da intake manifold *flap* o kojem stalno govorim i pisem,
a NE Swirl *Flaps* koje ti neznalico spominjes. Te su potpuno mehanicke
i ne izazivaju nikakvu gresku koju elektronika moze zabiljezit :-D :-D
Dakako da i one mogu biti okidač za paljenje lampice - ako uopće postoje
na motoru (zato sam pitao o kojoj verziji motora se radi, na što se
Filozof našao pozvanim docirati o nepoželjnim vrtlozima).

It came up with the following faults

19557 swirl flap motor, open circuit to ground
19558 swirl flap, no signal
http://www.audi-sport.net/vb/new-a3-s3-sportback-8p-chassis/115495-emissions-light-please-help.html

A sada je očito vrijeme za filter.
MasterBlaster
2012-04-14 22:29:52 UTC
Post by XC
Post by MasterBlaster
[...]
Hahaha, koji si ti jadnik, pa to je ista greska na istoj klapni, a to
kaj ju zovu u tom threadu "swirl" je samo jezicno pitanje, ali je
bitnije od toga da jos uvjek spominju "flap" i motor, dakle jednine :)))

Inace, spomenute greske 19557/8 se odnose na spomenutu *JEDNU* klapnu
o kojoj stalno pricam i *nemaju nikakve veze* sa tvojim swirl klapnama
u samoj grani. Vag-Com za te greske navodi ispravne nazive:

19557 - *Motor for Intake Manifold Flap* (V157): Open or Short to Ground
19558 - *Motor for Intake Manifold Flap* (V157): No Signal

:-D :-D :-D
Post by XC
A sada je očito vrijeme za filter.
Sto prije to bolje za tebe, jer ces se inace i dalje samo sramotit
svojim neznanjem i bezkarakternom bijedom.
MasterBlaster
2012-04-14 19:44:56 UTC
Post by culumbus
[...]
Ne, jer dieseli uopce nemaju klapnu gasa kao benzinci, kojima se
regulira broj okretaja. Ako imaju neku klapnu na usisu, onda ona sluzi
da zatvori usis kad se motor ugasi i sluzi kao sigurnosna brana za
gasenje motora u slucaju havarije.

Inace, koji broj greske ti je dijagnostika javila?
culumbus

Meni je taj otvor otvoreni kad je ugaseni motor, znaci da nije dobro...
MasterBlaster
2012-04-14 21:13:26 UTC
Post by culumbus
Post by MasterBlaster
[...]
To nije dobro, jer se klapna mora zatvorit cim okrenes kontakt kljuc
na OFF, za gasenje motora...
Kako je iznad nje EGR ventil, onda cesto dolazi do blokiranja te
klapne chadjom, pa ovisno o pogonu klapne dolazi do blokiranja.

Ako je tvoja izvedba regulacije sa zupcanicima, onda je vjerojatno
jedan pogonski stradal, a ako je pogonjena podtlakom, onda je
vjerojatno negdje gubitak vakuma, ili regulacijski ventil koji
upravlja potrebnim vakumom ne radi.

Medjutim, da je tvoj broj greske mislim vezan i uz motoric koji
regulira rad te klapne, pa osim na zupcanicima moze biti i u njemu
uzrok...
MasterBlaster
2012-04-14 19:48:13 UTC
Post by culumbus
Da li je moguce da mi se zbog toga auto tresao u leru, pogotovo kad je
motor bio zagrijan?
E da, jedan od simptoma nepokretne/zaprljane klapne je neuredan rad
na nizim okretajima...
kristus
2012-04-14 20:01:35 UTC
Post by culumbus
[...]
Ja sam prije 2 mjeseca imao problem s tom zaklopkom isto na Audiu 2.0
tdi,ali A6 PD.U biti se ništa bitnoga ne događa dok ta zaklopka ne
radi ,samo auto gasi uz tresenje motora,ostalo mi je sve radilo
normalno,čak nije ni neku grešku bacao.U biti sam rastavio cijelu
zaklopku i skužio da je problem u mehanizmu otvaranja,odnosno
zatvaranja zaklopke,tj. unutra su ti 2 zupčanika,jedan na motoru i
drugi na zaklopki,i ovaj na zaklopki je plastični i kod mene su bila 2
zupca slomljena pa nije motorić mogao zatvorit zaklopku dok se auto
gasio.Podložio sam tako da je zaklopka bila malo zatvorena,a motor na
"zdravom"dijelu zupčanika,ali opet nije dobro radilo.U ovlaštenom
servisu su mi rekli 3300kn za taj dio,ali imaš u Zg firmu Tahograf
koja je uvoznik za siemens-vdo čiji je to dio i možeš kod njih probati
nabaviti znatno povoljnije.
culumbus
2012-04-14 20:45:37 UTC
Post by kristus
[...]
Meni ne smeta toliko sto svijetli ta greska, nego sto mi se auto trese u
leru! Ali bolje i to, nego zamasnjak na kojeg sam sumnjao :-)
MasterBlaster
2012-04-14 21:22:52 UTC
Post by culumbus
Meni ne smeta toliko sto svijetli ta greska, nego sto mi se auto trese u
leru! Ali bolje i to, nego zamasnjak na kojeg sam sumnjao :-)
Prekontroliraj ispravnost osiguraca broj 8 ili 24, ako je tvoj
slican ovim slikama, ili sam pronadji osigurac tvog pogonskog
motorica te klapne:

http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/showthread.php?103901-Fault-code-P2100-and-P2102-on-Audi-A3-2.0tdi-140
culumbus
2012-04-15 12:24:10 UTC
Post by MasterBlaster
[...]
Evo isprobao sam i osigurac je pregorio.

Nakon zamjene, motoric klapne je radio nekoliko ciklusa paljenja i
gasenja (sakmo kontakt), ali je onda opet izgorio osigurac.

Izgleda da je problem bas na motoricu i da cu morati mijenjati taj
cijeli dio...

Hvala za informacije!
kristus
2012-04-15 13:58:00 UTC
Post by culumbus
Post by MasterBlaster
[...]
Ako hoćeš ja ti posudim motorić pa ga sprobaj i ako ti je samo u njemu
stvar prodam ti ga za neku simboličnu cijenu sa svoje stare zaklopke.
Javi se na mail.
Tu sam kraj Ludbrega.
Sinisa Platz
2012-04-15 14:10:00 UTC
Post by culumbus
Post by MasterBlaster
[...]
Probaj odpojiti zice sa motorica i koristiti neko vrijeme, da provjeris
da kvar nije u prikljucnim kabelima.
Takodje je moguce da mehanicko ostecenje prijenosnog mehanizma izaziva
povecano opterecenje, i povecanu struju koja pregara osigurac.
MasterBlaster
2012-04-15 17:26:55 UTC
Post by Sinisa Platz
[...]
Mislim da nije mehanicko ostecenje, nego mozda neka blokada, jer ako
radi bar jednom potpuni ciklus otvaranja/zatvaranja, skoro je sigurno
da je mehanicki prijenos OK...
MasterBlaster
2012-04-15 17:24:50 UTC
Post by culumbus
Post by MasterBlaster
[...]
Mozda bi dobro ciscenje motorica, prijenosa/zupcanika, osovina i klapne
rijesilo problem, jer ako je negdje prevelik otpor kretanju motoric ce
povuc preveliku struju i skurit osigurac...
Spuzva
2012-04-16 20:46:33 UTC
Post by MasterBlaster
Mozda bi dobro ciscenje motorica, prijenosa/zupcanika, osovina i klapne
rijesilo problem, jer ako je negdje prevelik otpor kretanju motoric ce
povuc preveliku struju i skurit osigurac...
treba skinuti motoric (ako je obican kolektorski) i spojit ga na neki
ispravljac i mjerit struju. ne bi me cudilo da povlaci preveliku
struju jer mu je kolektor oksidirao a cetkice cudno istrosene. ako je
stepper onda moja isprika ;)
MasterBlaster
2012-04-16 21:52:55 UTC
Post by Spuzva
Post by MasterBlaster
[...]
Mislim da se za takvu svrhu kao kaj je otvaranje/zatvaranje klapni
koriste iskljucivo stepperi ;)
Spuzva
2012-04-17 06:55:13 UTC
Post by MasterBlaster
Post by Spuzva
Post by MasterBlaster
[...]
u tom slucaju sklop koji drajva motor ima strujnu zastitu i malo je
cudno da osigurac izgori. jedino ako sam sklop ne valja, al onda
jedino zamjena cijelog sklopa
MasterBlaster
Tako mi se i cini, bar u vecini slucajeva, da se rjesava doticni kvar.
culumbus
2012-04-17 17:37:45 UTC
Post by culumbus
[...]
Evo mali update...

Izgleda da ipak nije problem u motoricu klapne gasa, nego je negdje
kratki spoj (najvjerojatnije na ventilatoru) i zbog toga pregara
osigurac od klapne. Pregara i osigurac f18, ali nisam uspio jos naci sto
je to...

Evo danas bio kod mehanicara na dijagnostici i napisalo ove greske:

Komanda ventilatora hladnjaka 1, kratki spoj na masi (ATT)
Motor ventila kolektora usisa, prekid/kratki spoj na plusu (MEM)
Motoric ventilatora kolektora usisa, nema signala (MEM)

I sad ti vjeruj majstorima, prosli je samo rekao da treba mijenjati
ventilator i klapnu, a nije uopce provjeravao zbog cega ne rade...