5W30 ulje (Castrol Edge)
(prestaro za odgovor)
hannnibal
2016-04-07 06:49:55 UTC
Pozdrav ljudi :)

Kakvog ste misljenja oko doticnog ulja? Do prije godinu dana auto mi je
bio servisiran vani, a sad ga servisiram u Hrvatskoj... prije su mi
uvijek napisali za izmjenu ulja svakih 30k km (Longlife Service), a moj
lokalni meho mi preporucuje mijenjati svakih 15k km... Sad se pitam, da
li je on pametniji ili su ovi gluplji? Ili njemu mirise moj cash? :)

Sin&sha
Postupi onako kako je navedeno u manualu. Što kaže?
palomas
2016-04-07 08:22:16 UTC
Birokracija Europske Unije u svojoj prevelikoj brizi za ekologiju traži korištenje "long life" motornih ulja, tj. zamjenu na 30.000 km. Autoindustrija inače preporuča zamjenu ulja svakih 15.000 km ili jednom godišnje.

Dakle, ako godišnje radiš manje od 15.000km, nisu ti potrebna ta dugovječna ulja. Čak i ako se voziš više od toga, ja bih ipak promijenio ulje svakih 15.000 km.
NixHR
2016-04-07 08:29:24 UTC
Post by palomas
[...]
Ja sam u godinu dana (1/2015 do 1/2016) napravio samo 6000 km, ulje ne
mislim mijenjati barem do ljeta (7/2016). 1.8 N/A benzinjara.
Sin&sha
2016-04-07 08:45:33 UTC
Post by palomas
[...]
Mislim da postoji prevelika nebriga za ekologija, a ne prevelika briga.
Citroen, Peugeot i Renault ( za njih znam sigurno, a vjerujem da nije
drugačije ni s drugim proizvođačima) već godinama preporučuju zamjene ulja
svakih 20-30 kkm ili do 2 godine. Ukoliko se vozilo koristi u otežanim
uvjetima (jedan od pokazatelja je i prosječna brzina niža od 30km/h)
preporuke se prepolove.
Touche
Hrvatska goriva i (ne)kvaliteta novih automobila su otezani uvjeti.
Sin&sha
2016-04-07 09:49:43 UTC
Post by Touche
Post by Sin&sha
[...]
Ne čini mi se to istinitim. Ne prate me problemi ni sa servisom, ni s
gorivom ni s kvalitetom vozila (do sada bar), a održavanje je po preporuci
proizvođača.
palomas
2016-04-07 10:04:55 UTC
S pojavom sintetičkih ulja intervali izmjene ulja jako su se
povećali, u rangu od 20 pa sve do čak 50 tisuća km (BMW)..

Naravno, uz to idu i "originalna" tvornička ulja, BMW, VW, Opel,
Mercedes.. Svaka tvornica razvija svoje specifikacije za ulja
i preporuča baš to ulje, koje se toči u ovlaštenim servisima.

Pošto bi se većina mojih vožnji autom mogla opisati kao učestale
vožnje na kratkim relacijama, ulje mijenjam jednom godišnje, a
ovlaštene servise izbjegavam u širokom luku.
Hristofobije
2016-04-13 16:22:04 UTC
ni to nije voznja u otezanim uvijetima.

zanima me samo, kak ulje zna da je proslo godinu dana?

"palomas" <***@gmail.com> wrote in message news:b5b6bef4-487e-4a7e-bc81-***@googlegroups.com...
S pojavom sintetièkih ulja intervali izmjene ulja jako su se
poveæali, u rangu od 20 pa sve do èak 50 tisuæa km (BMW)..

Naravno, uz to idu i "originalna" tvornièka ulja, BMW, VW, Opel,
Mercedes.. Svaka tvornica razvija svoje specifikacije za ulja
i preporuèa ba¹ to ulje, koje se toèi u ovla¹tenim servisima.

Po¹to bi se veæina mojih voŸnji autom mogla opisati kao uèestale
voŸnje na kratkim relacijama, ulje mijenjam jednom godi¹nje, a
ovla¹tene servise izbjegavam u ¹irokom luku.
woobie
2016-04-15 20:44:23 UTC
Post by Hristofobije
ni to nije voznja u otezanim uvijetima.
zanima me samo, kak ulje zna da je proslo godinu dana?
Kak riba zna da je proslo dva dana pa se usmrdila?
--
Petar Samardzija (woobie)
***@OVOgmail.com
+385 (0)98 470 662
mirsad bajric
2021-02-01 14:14:04 UTC
Lijep pozdrav.Ima auto Hyundai Getz Benzin 1,1 dali je ovo ulje predvidjeno i za ovu vrstu motora.Hvala lijepa
Touche
2016-04-07 10:53:03 UTC
Post by Sin&sha
Post by Touche
[...]
Ako auto mijenjas relativno cesto, neces osjetiti probleme. Ako ga
mislis zadrzati dulje i nakupiti kilometrazu, sanse su da bi osjetio.
Sin&sha
2016-04-07 10:52:39 UTC
Post by Sin&sha
Post by Touche
[...]
Pa, prije mjesec dana sam Scenica sa 180.000 km zamijenio novim autom. Nisam
nikakvih problema imao sa Scenicom i njegovim održavanjem. Jednom godišnje
na servis i to je bilo, uglavnom, to.
Hristofobije
2016-04-13 16:21:09 UTC
Post by Touche
Post by Sin&sha
Mislim da postoji prevelika nebriga za ekologija, a ne prevelika briga.
Citroen, Peugeot i Renault ( za njih znam sigurno, a vjerujem da nije
drugaèije ni s drugim proizvoðaèima) veæ godinama preporuèuju zamjene
ulja svakih 20-30 kkm ili do 2 godine. Ukoliko se vozilo koristi u
oteŸanim uvjetima (jedan od pokazatelja je i prosjeèna brzina niŸa od
to nisu otezani uvijeti.
Ivica Sostaric
2016-04-07 10:38:49 UTC
Post by Sin&sha
[...]
Ali, onda ti u servisu vele, znate nasa preporuka vam je da mijenjate na 15
iako je proizvodjac prepurucio 30. Onda ih ja pitam, jel tako mijenjate i
kad se auto kupi uz ukljuceno odrzavanje ili se onda drzite preporuke
proizvodjaca, pa onda ne dobijem odgovor :-)
Sin&sha
2016-04-07 10:46:37 UTC
Post by Ivica Sostaric
Post by Sin&sha
[...]
Da, da. meni su prije 8 godina za Renaulta dali njihovu, pismenu, preporuku
da se nakon 5kkm napravi servis odn. zamijeni ulje nakon razrade. U manualu
nikakve riječi o tome.
hannnibal
2016-04-07 11:56:44 UTC
Post by Sin&sha
Post by hannnibal
[...]
Pise na svakih 30k km odnosno 2 godine. Ali na forumu preporucuju svakih
15k km, sto mi se cini i nekako normalnim, samo je pitanje da li onda
stavljati to isto ulje ili neko drugo? Je to je kao preporuceno ulje za
507.00 motore ili sta god da to vec znaci... Ja sam nisam toliko pametan
i ne znam da li stavljam i dalje 5W30 ili neko drugo ulje i mijenjam
svakih 15k km? :/

palomas
2016-04-07 12:06:06 UTC
507.00 je VW norma za motorna ulja, radi se u potpuno sintetičkom ulju.
Postoji široka paleta ulja od raznih proizvođača koji zadovoljavaju tu normu.

Ako imaš podosta gradske vožnje i kratkih relacija, ja bih na tvojem mjestu
jednom godišnje zamijenio ulje, i natočio neko od ulja koje zadovoljava
normu 507.00
Sin&sha
2016-04-07 12:08:29 UTC
Post by hannnibal
Post by Sin&sha
Post by hannnibal
[...]
5W30 ne označava kvalitetu ulja nego viskoznost odn. temperaturni raspon
upotrebe. Imaš raznih proizvođača koji svi u ponudi imaju i 5W30 ulja ali ne
zadovoljavaju svi specifikacije koje traži tvoj proizvođač za tvoj motor.
Nekad se kvaliteta označavala (samo) oznakama kao SF/CD (benzinski/dizelski)
a sada je jedino ispravno koristiti ulje koje zadovoljava točno određene
zahtjeve definirane proizvođačevim specifikacijama. Ako proizvođač predviđa
zamjenu ulja svake dvije godine ili 30kkm onda možeš biti siguran da je to
sasvim OK ako koristiš preporučeno ulje. Nećeš pogriješiti ni ako mijenjaš
ulje češće, ali će te doći skuplje bez jasne koristi.
Filip Lolic
2016-04-07 19:33:02 UTC
[...]
Pretpostavljam da si vidio kako izgleda ulje nakon 30kkm? Pri tome ne mislim
isključivo na boju.
Ja sam vidio i rekao sam sebi da nema šanse da ga držim više od 15kkm.
ToMo
2016-04-08 07:05:50 UTC
Post by Filip Lolic
Pretpostavljam da si vidio kako izgleda ulje nakon 30kkm? Pri tome ne
mislim isključivo na boju. Ja sam vidio i rekao sam sebi da nema
šanse da ga držim više od 15kkm.
Mislim da si 99% nas moze pojednostavniti zivot i mijenjati jednom
godisnje i ne zamarati se vise s tim.
ToMo
Sin&sha
2016-04-08 07:17:40 UTC
Post by Filip Lolic
[...]
Nisam nikad dobacio do 30, jednom godišnje mijenjam pa bih napravio do nekih
25kkm. Ulje koje sam prije izmjene vidio na šipci za kontrolu razine nije
bilo, po mojim analizama, bitno različito od onda kada je bilo svježe. U
svakom slučaju, zadatak mu je da svu nečistoću i ugljične spojeve i svašta
veže na sebe.
Filip Lolic
2016-04-09 10:39:48 UTC
Post by Sin&sha
[...]
Na starom Cliu (benzinac, 1.4 8V) sam mijenjao jednom godišnje i obično bi
napravio 18-20kkm. Sad vozim Megane s 1.5dci 110 motorom koji ima predviđen
interval zamjene od 2 godine ili 30kkm. Kad sam na 15kkm vadio ulje, meni to
ulje izgleda kao crna vodica, toliko je rijetko. 350kn koliko bi uštedio ne
mijenjanjem na 15kkm mi zapravo nije nikakva ušteda ako uzmem u obzir da
riskiram povećano trošenje motora vožnjom sa "raspadnutim" uljem. Ovih 30kkm
bi eventualno i prihvatio da sam svaki dan na autoputu i da ih napucam u
pola godine.
kalcit
2016-04-09 12:45:36 UTC
Uloga ulja u motoru je vi¹estruka stoga treba usporediti cijenu ulja s
'poslom' koje ulje treba odraditi.
'Posao' bitno zavisi od naèina kori¹tenja motora i gdje se motor najveæma
koristi - da li na dugim voŸnjama gdje motor radi u manje-vi¹e stacionarnom
reŸimu s konstantnim brojem okretaja ili u gradu gdje se zapravo vozimo od
semafora do semafora i motor koristimo u start-stop reŸimu.

Sagledajte i sami gornju tvrdnju preko vi¹estruke uloge ulja u motoru:
- podmazivanje
- zaptivanje - 'dihtanje'
- ispiranje
- hlaðenje
- antikorozivna za¹tita

Da bi se ove vi¹estruke zadaæe, kojiputa èak i nasuprotne obavile dodaju se
aditivi èiju kolièinu odreðuju proizvoðaèi na temelju statistièkih podataka
pritom zadovoljavajuæi razne standarde od kojih je 'najjaèi' MIL standard.
Stoga naðite u priruèniku auta i motora oznaku ulja po MIL standardu i bez
premi¹ljanja upotrijebite to ulje u svojem motoru ako ba¹ nemate tvornièki
preporuèeno pri ruci. Pritom, naravno je za oèekivati da francuski auto ima
preporuèeno francusko ulje itd.

Generalni savjet je: mijenjajte ulje u preporuèenom periodu proizvoðaèa
jednom godi¹nje ili nakon prijeðenih 30.000 km u toj godini odnosno na
godi¹njem servisu.

®elim nam svima pametnu, ugodnu i sigurnu voŸnju uz najmanji tro¹ak!
Nisam nikad dobacio do 30, jednom godi¹nje mijenjam pa bih napravio do
nekih 25kkm. Ulje koje sam prije izmjene vidio na ¹ipci za kontrolu
razine nije bilo, po mojim analizama, bitno razlièito od onda kada je
bilo svjeŸe. U svakom sluèaju, zadatak mu je da svu neèistoæu i ugljiène
spojeve i sva¹ta veŸe na sebe.
Na starom Cliu (benzinac, 1.4 8V) sam mijenjao jednom godi¹nje i obièno bi
napravio 18-20kkm. Sad vozim Megane s 1.5dci 110 motorom koji ima
predviðen interval zamjene od 2 godine ili 30kkm. Kad sam na 15kkm vadio
ulje, meni to ulje izgleda kao crna vodica, toliko je rijetko. 350kn
koliko bi u¹tedio ne mijenjanjem na 15kkm mi zapravo nije nikakva u¹teda
ako uzmem u obzir da riskiram poveæano tro¹enje motora voŸnjom sa
ToMo
2016-04-11 06:36:06 UTC
Uloga ulja u motoru je višestruka stoga treba usporediti cijenu ulja s
'poslom' koje ulje treba odraditi.
'Posao' bitno zavisi od načina korištenja motora i gdje se motor najvećma
koristi - da li na dugim vožnjama gdje motor radi u manje-više stacionarnom
režimu s konstantnim brojem okretaja ili u gradu gdje se zapravo vozimo od
semafora do semafora i motor koristimo u start-stop režimu.
- podmazivanje
- zaptivanje - 'dihtanje'
- ispiranje
- hlađenje
- antikorozivna zaštita
Da bi se ove višestruke zadaće, kojiputa čak i nasuprotne obavile dodaju se
aditivi čiju količinu određuju proizvođači na temelju statističkih podataka
pritom zadovoljavajući razne standarde od kojih je 'najjači' MIL standard.
Stoga nađite u priručniku auta i motora oznaku ulja po MIL standardu i bez
premišljanja upotrijebite to ulje u svojem motoru ako baš nemate tvornički
preporučeno pri ruci. Pritom, naravno je za očekivati da francuski auto ima
preporučeno francusko ulje itd.
Generalni savjet je: mijenjajte ulje u preporučenom periodu proizvođača
jednom godišnje ili nakon prijeđenih 30.000 km u toj godini odnosno na
godišnjem servisu.
Jaooo koji politicki pamflet za skupstinu nesvrstanih. :)
Si siguran da ulje zna da li ti vozis u stacionarnom ili start-stop
rezimu? :)
Zasto bi ulje vise patilo u jednom ili drugom? To je totalno nebitno.
Bit igre gradske voznje je da auto puno vise kilometara prelazi hladan,
kada benz/dizel prolazi kroz klipne prstene i razrijedjuje ulje, koje se
jos nije ni zagrijalo i pocelo raditi svoj posao kako spada. To je bit
igre, a ne start-stop. Kad se motor zagrije i sve je na optimumu, mozes
ti 540 puta stati i krenuti, glede podmazivanja je isto ko da si potego
Zg-Muenchen.
A onda glorificiranje americke vojske i njihovog standarda. :)))
ToMo
palomas
2016-04-11 07:16:51 UTC
Osim goriva, na kratkim relacijama pojačana je i kondezacija vlage
u ulju. Što je više vlage, ulje se više pjeni i samo kroz jednu zimu
može se nakupiti toliko vlage da ulje više nije pogodno za korištenje.

Čest je slučaj da ispušteno ulje nije crne boje, nego tamno sive. To je
najbolji znak da su čestice fine prašine kontaminirale ulje..
Hristofobije
2016-04-13 16:23:05 UTC
Post by hannnibal
[...]
dobro jesi ti retardiran? ja ti preporucam da mi das svoju zenu na razradu,
oces me poslusat?
hannnibal
2016-04-14 11:10:27 UTC
Post by Hristofobije
Post by hannnibal
[...]
Hocu, dam ti je... ali ne i ljubavnicu :P

Bruno Babic
2016-04-07 12:45:25 UTC
Post by hannnibal
[...]
A sto kaze proizvodjac tvog vozila?
Moj kaze 20k ili jedanput godisnje, sto god je prije. U mom slucaju je
to uvijek jedanput godisnje jer se ne vozim puno.
--
bbabic(a)globalnet.hr
2b||!2b?