Definicija naselja
(prestaro za odgovor)
Niksa Franceschi
2008-05-30 10:16:51 UTC
Iz zadnje prijedloga zakona, koji je prihvacen:

I. Clanak2.
(1) Pojedini izrazi u ovom Zakonu znace:
24) "naselje" je prostor na kojem se redovi ili skupine zgrada nalaze s
jedne ili s obiju strana ceste, dajuci mu izgled ulice i cije su granice
oznacene prometnim znakovima za obiljezavanje naseljenih mjesta.

Dakle.. ovo je i prije bilo u Zakonu.
Ono sto je sporno je rijeci 'i' - dakle mora izgledati kao 'ulica' *i*
mora biti obiljezeno da je naseljeno mjesto (npr. Zagreb).

Po tome ispada ako se vozis recimo po Slavonskoj aveniji gdje nema
zgrada pored, i murjak te hoce kazniti za prebrzu voznju - da bi te
morao kazniti kao da nisi u naselju, posto po definiciji 'naselja'
morale bi postojati i zgrade koje daju izgled ulice.

Koliko je ovako nesto tocno, i koliku bi to prodju (trebalo) imati na sudu?
Dragan Kovac
2008-05-30 10:30:45 UTC
Post by Niksa Franceschi
Koliko je ovako nesto tocno, i koliku bi to prodju (trebalo) imati na sudu?
Šuti, možda čitaju njuze.
Pif stiki, fif stiki.
Jo
2008-05-30 10:39:58 UTC
Post by Niksa Franceschi
I. Clanak2.
[...]
Kad si pro¹ao pored znaka da si u¹ao u Zagreb u¹ao si u "naselje" (je da je
malo veæe ali je naselje), ako nisi pro¹ao pored znaka da si iza¹ao iz
Zagreba jo¹ uvijek si u "naselju".
Jo
back2tejp
2008-05-30 11:04:06 UTC
naselje je sve/kako da to opišem/ u naselju po zakonu smiješ
maksimalno zitvo 50 natsa ili ako nije primjereno obilježeno
ograničenjem....sad!!! to je mjesto povećane opreznosti baš zbog
blizin domova zdravlja pekarni raznih parkova za životinje
birceva.......mislim ti vozi kolko oćeš jebe se meni za tebe al ak si
hoćeš svojevoljno tumačit zakon onda hodi sutkinji sucu pa njima
protumači svoju verziju i kak bi to trebalo hodat.......s mojim
najboljim željama ostal buš bez dozvole

mislim što je to a ima 4 noge i ruku ........pasek u hladu klopa bebač
ruku
Niksa Franceschi
2008-05-30 11:53:11 UTC
Post by back2tejp
[...]
Nije stvar da se ja ocu sa 200km/h nateravat kroz grad, nego cisto stvar
kako je 'naselje' definirano u ZOSPC-u.
Logika i zakoni su dvije razlicite stvari, sto se zna od prije.

Zato i pitam da li sam ja to dobro interpretirao zakon, ili je ipak
drikcije - makar ovako pise.

To sto je 'naselje' unutar oznacenog mjesta stoji.
Ali isto tako kaze definicija 'naselja' za ZOSPC je ono sto pise tamo.
back2tejp
2008-05-30 13:01:13 UTC
Post by Niksa Franceschi
Post by back2tejp
[...]
baš to logika i zakon su potpuno dvije stvari....i sad te murjak
zaustavi, da li te on zaustavio zbog njegove i legine logike(zakona)
ili zbog njihovog razuma kojim oni tumače zakon.

na što ukazati prilikom vožnje po Slavoniki ,svako malo kučice okolo i
ide čiča sa biciklinom prek autoceste, da li si možda na to
aludirao......
znači što bi bilo kad bi ka pokupio,ako si na autocesti ,znači piše
autocesta ,svakako nebi bio kriv ako bi ga pokupio,štetu bi nadoknadio
i od autoceste jer nije dobro zaštitila ogradom da svakojaka gamad
naletava i naplatio bi od tog mrtvog čovca neš,barem neš sa par
penzija i od svojeg osiguranja poneku tisućicu.......
dalaj lama voli česat s nama :)
Niksa Franceschi
2008-05-30 13:38:17 UTC
Post by back2tejp
na što ukazati prilikom vožnje po Slavoniki ,svako malo kučice okolo i
ide čiča sa biciklinom prek autoceste, da li si možda na to
aludirao......
Ne, tip cesta je jasno definiran.
Ali kazne su drukcije kad vozis u 'naselju' ili izvan njega.
-zverina-
2008-05-30 11:46:35 UTC
Post by Niksa Franceschi
[...]
hm, nisam pravnik, no laicki ovako, to bi trebalo proc tako kako si i
zamislio :) kako je pisalo u prosloj verziji ZOSPCa, sa "i" ili "ili"?
budem probao pitat nekog sa pravnim iskustvom
--
u sigu vecina ljudi nasere nesto produhovljeno,
no ja ne pripadam vecini ljudi
Dragan Kovac
2008-05-30 12:02:21 UTC
Post by -zverina-
hm, nisam pravnik, no laicki ovako, to bi trebalo proc tako kako si i
zamislio :) kako je pisalo u prosloj verziji ZOSPCa, sa "i" ili "ili"?
budem probao pitat nekog sa pravnim iskustvom
Pisalo je "i". I jebe mi se kako će netko šta tumačit, oni da bi me kaznili
moraju me kaznit na osnovi zakona. U zakonu piše što je naselje, i žalio
bih se do Boga ako treba. U pravu nema "mislio sam", "podrazumijeva se"
itd. Zakon je jedini mjerodavan i točka.

Da ne cjepidlačimo sad što je to "zgrada" i što je "izgled ulice". Ako su
već oni koji vode našu državu tako nesposobni kao što jesu, meni ne pada na
pamet biti ovca...
Pif stiki, fif stiki.
Dragan Kovac
2008-05-30 12:22:53 UTC
Post by Niksa Franceschi
24) "naselje" je prostor na kojem se redovi ili skupine zgrada nalaze s
jedne ili s obiju strana ceste, dajuci mu izgled ulice i cije su granice
oznacene prometnim znakovima za obiljezavanje naseljenih mjesta.
po ovome ne piše dali razmak izmedju kuca mora biti 5 metara ili 5
kilometara. Ako je naselje oznaceno prometnim znakovima (pa makar imas 2
kuce unutar 5 km) onda si u "naselju".
Nisi.

Jer, ako se s lijeve i desne strane ceste NE nalaze zgrade dajući mu izgled
ulice, onda nisi u naselju.
Pif stiki, fif stiki.
Jo
2008-05-30 12:27:45 UTC
Post by Niksa Franceschi
24) "naselje" je prostor na kojem se redovi ili skupine zgrada nalaze s
jedne ili s obiju strana ceste, dajuci mu izgled ulice i cije su granice
oznacene prometnim znakovima za obiljezavanje naseljenih mjesta.
po ovome ne pi¹e dali razmak izmedju kuca mora biti 5 metara ili 5
kilometara. Ako je naselje oznaceno prometnim znakovima (pa makar imas 2
kuce unutar 5 km) onda si u "naselju".
Nisi.
Jer, ako se s lijeve i desne strane ceste NE nalaze zgrade dajuæi mu
izgled
ulice, onda nisi u naselju.
--
Pif stiki, fif stiki.
Sve ovisi na kakvog se suca namjeris i kakvog imas odvjetnika. Svak cita
Jo
cima
2008-05-31 07:26:11 UTC
Post by Dragan Kovac
Post by Niksa Franceschi
[...]
a jel razlikujes grad od naselja?
ti cim prijedjes onu tablu "Zagreb" usao si u grad--- i znaju se ogranicenja
u gradskoj voznji!!! to je grad i gradska voznja, a naselje je ono sto ti
citiras iz zakona!!! eto to je moje shvacanje toga, mozda sam skroz u krivu
(nebi me cudilo) :)
Niksa Franceschi
2008-05-31 08:15:35 UTC
Post by cima
[...]
U tome i jest ta 'fora'.
Ti si u gradu.
ZOSPC definira odr. kazne za prekoracenje brzine koje su u naselju ili
izvan njega.
U ZOSPC-u definicija 'naselja' znaci tocno ono sto je napisano u
pojasnjenju zakona.

Dakle, makar si ti u gradu, po onome sto pise u ZOSPC-u, ti nisi nuzno u
'naselju' kako ga ZOSPC tretira.
cima
:) koji show...
Niksa Franceschi
2008-05-31 08:44:43 UTC
Post by cima
:) koji show...
Je :)))
Dragan Kovac
2008-05-31 08:15:12 UTC
Post by cima
[...]
U krivu si, jer se u Zakonu nigdje ne spominje "grad"...
Pif stiki, fif stiki.
Tata mata u epizodi...
2008-05-31 08:23:13 UTC
Post by Dragan Kovac
Nisi.
Jer, ako se s lijeve i desne strane ceste NE nalaze zgrade dajući mu izgled
ulice, onda nisi u naselju.
eh, nažalost suci su do sada bili puno fleksibilniji kod čitanja ovog
članka...
Dragan Kovac
2008-05-31 08:25:24 UTC
Post by Tata mata u epizodi...
Post by Dragan Kovac
Jer, ako se s lijeve i desne strane ceste NE nalaze zgrade dajući mu izgled
ulice, onda nisi u naselju.
eh, nažalost suci su do sada bili puno fleksibilniji kod čitanja ovog
članka...
Uvijek postoji viši sud...
Pif stiki, fif stiki.
Tata mata u epizodi...
2008-05-31 08:28:53 UTC
Optimist :)
Jo
2008-05-30 12:21:34 UTC
Post by -zverina-
hm, nisam pravnik, no laicki ovako, to bi trebalo proc tako kako si i
zamislio :) kako je pisalo u prosloj verziji ZOSPCa, sa "i" ili "ili"?
budem probao pitat nekog sa pravnim iskustvom
Pisalo je "i". I jebe mi se kako æe netko ¹ta tumaèit, oni da bi me
kaznili
moraju me kaznit na osnovi zakona. U zakonu pi¹e ¹to je naselje, i Ÿalio
bih se do Boga ako treba. U pravu nema "mislio sam", "podrazumijeva se"
itd. Zakon je jedini mjerodavan i toèka.
Da ne cjepidlaèimo sad ¹to je to "zgrada" i ¹to je "izgled ulice". Ako su
veæ oni koji vode na¹u drŸavu tako nesposobni kao ¹to jesu, meni ne pada
na
pamet biti ovca...
--
Pif stiki, fif stiki.

Jo
back2tejp
2008-05-30 12:43:19 UTC
meni nije jasno na što projeciraš problem,tj. kakav mora bit problem
da bi pobio osnovu na koju ćeš se žalit.....
recimo da smo u nekoj hozntreger ogranku i tam počinje neki šumski
put, u svakom slučaju tu su ovce životinje pastiri kleti i po mojem to
je naselje jer ima ograđenih imanja a iljudi tamo prebivaju koseći
prevozeći cugajući ,znači život općenito i tam živi......sad ti se
zabiješ zbog neke koze na cesti u deblo ,čim je neki šumski put nemreš
ić ni 50 da oćeš,za to postoji oćevid, a tebe može tužit gazda da si
mu pobio stado,ti se moeš izvlačit na to da to nije naselje nigdje
nije neki znak koza i ljudi ,i sad ti si u toj hozntreger općini i tam
se zna kak se živi koji je preimarni način ekonomske vladavine itd
itd......
di je problem,dal će sud uzet u obzir poljski put da je to lokalna
cesta izvan naselja gdje se juri otom potom/ al opet poljski put ne
postoji ak tam nema života, znači u naselju si.........
Niksa Franceschi
2008-05-30 13:00:32 UTC
Post by back2tejp
meni nije jasno na što projeciraš problem,tj. kakav mora bit problem
da bi pobio osnovu na koju ćeš se žalit.....
[snip]
Post by back2tejp
di je problem,dal će sud uzet u obzir poljski put da je to lokalna
cesta izvan naselja gdje se juri otom potom/ al opet poljski put ne
postoji ak tam nema života, znači u naselju si.........
Problem je cisto kako je nesto definirano.
Ako je znak ogranicenja 50km/h, i ako vozis brze, kriv si u oba slucaja,
to nije sporno.
Ono sto jest je velicina kazne koju ce ti netko opaliti - naime stvarno
nije isto da li vozis 30km/h iznad ogranicenja po zelenom valu i ostalim
nekim manjim ulicicama, ili po recimo Slavonskoj aveniji.
Opet, da li si kriv uoba slucaja - jesi.. ali ipak zakon je zakon - pa
ga treba tumaciti doslovno kako je pisan :)
back2tejp
2008-05-30 13:53:33 UTC
Post by back2tejp
[...]
sad sam malo uzeo vremena ......i kolko sam skužio čini se da se
tumačenje ceste izvan naselja smatra cestom => javnom cestom /brzom
cestom znači onom kojom se spajaju dvije županije tipa nešto poput
Krapine i Zgb ////žup.cesta ne spada u naseljena područja ,za to imaš
razno razne izlaze po kojima onda putuješ lokalnom cestom na koju su
oni prikeljili ograničenje do 70 na atsa ...
a sad kad bi recimo putoval iz Vel Trgovišća do Pregrade sve u istoj
županiji al su različite općine,zakon to naziva lokalnim cestama i na
njima je isto tako posstavljeno ograničenje najvjerojatnije da će bit
ne iznad 70 na sat.....al zato jer se usput prolazi kroz redove kuća
zgrada lalalala kod kojih je isto tak primjerena signalizacija
postavljena, znači naselje 50 i dobro znam tu cestu jer već godinama
tam putujem ko zna zakaj al istina putujem....

ovo zagreb Slavonska ili ljubljanska je jedna županija i to nije
županijska cesta već lokalna cesta prek koje se spajaš u razna
naselja, u naselju 50 po lokalnoj 70.....
znači kad bih se vozil prek 80 90 po slavonskoj do recimo žitnjaka a
pošto je to grad mene bi murjak kaznil po kazni u naselju gdje
dozvoljeno je bilo 70 ja sam cuclal 90 i jeb 1000 naku i sitnih
gluposti.....ako si se vozil tam za sesvete(što je još uvijek u
Zagrebč.županiji) metro i dalje vidiš da nakon semafora od getroa
stoji znak 80 znači malo su povečali brzinu jer si sad na skoro pa
županijskoj cesti a kasnije se spajaš na županijsku cestu kad ideš za
varaždin bjelovar....sukladno cesti i njezinim mogućmnostima oni su
odredili da se tom brzinom može ograničit broj sudara ili skratit
vrijeme putovanja....

i sam da te pitam ....zakaj je cijela slavonska od heinzlove pa do
sesveta iscrtana zebrama i semaforima, pa živi se
tam(obitava) ,naseljeno je to područje.....

ak projeciraš da su općine kak je črnomerec il podsused ,one to jesu i
to su lokalne ceste a ne brze ceste /ceste van naselja jer nisu.......
Niksa Franceschi
2008-05-30 14:12:44 UTC
back2tejp wrote:
[snip]

Nije to sporna definicija cesta (tj. u vezi ovog clanka, tj. stavka),
vec cinjenica da visina kazne ovisi da li je prekrsaj (poglavito
prekoracenje brzine) pocinjenu u ili izvan naselja.
Dakle, opet nazad na definiciju naselja za ZSPC :)
LL Kal El
2008-05-31 11:33:54 UTC
Post by Niksa Franceschi
[...]
Trazis dlaku u jajetu koja to nije - dolaskom iz pravca Ljubljane ili kojeg
god drugog smjera prosao si tablu koja oznacava da je pocelo naselje/grad.

Zamisli situaciju milijun malih naselja po RH: stoji tabla sa imenom
naselja/sela ilicega li vec ali do prve kuce ima recimo 300m - to sigurno ne
znaci da naselje pocinje od prve kuce vec od table kojom je to naznaceno.

Ono sto nije definirano zakonom postoji sigurno u odredjenom pravilniku za
koji mi ne znamo ali pravnici sigurno znaju. Da je to tako lako onda bi svi
bili fiskali.
Dragan Kovac
2008-05-31 11:46:33 UTC
Post by LL Kal El
Ono sto nije definirano zakonom postoji sigurno u odredjenom pravilniku za
koji mi ne znamo ali pravnici sigurno znaju. Da je to tako lako onda bi svi
bili fiskali.
Ali ovdje *jest* definirano zakonom. Točno piše definicija naselja, a nakon
toga piše koja je kazna ako se u naselju (koje je prethodno definirano)
vozi kakvom brzinom.

I tu je kraj priče!
Pif stiki, fif stiki.
LL Kal El
2008-05-31 12:43:13 UTC
Post by LL Kal El
Ono sto nije definirano zakonom postoji sigurno u odredjenom pravilniku za
koji mi ne znamo ali pravnici sigurno znaju. Da je to tako lako onda bi svi
bili fiskali.
Ali ovdje *jest* definirano zakonom. Toèno pi¹e definicija naselja, a
nakon
toga pi¹e koja je kazna ako se u naselju (koje je prethodno definirano)
vozi kakvom brzinom.
I tu je kraj prièe!
Ma da - a tabla na pocetku grada je za ukras?! Osim toga - ista se stavlja u
skladu sa administrativnom oznakom za teritorijalnim pocetkom naselja.
Tata mata u epizodi...
2008-05-31 13:08:13 UTC
Post by LL Kal El
Ma da - a tabla na pocetku grada je za ukras?! Osim toga - ista se stavlja
u skladu sa administrativnom oznakom za teritorijalnim pocetkom naselja.
Nažalost, suci su doista skloni tvom tumačenju iako to nema smisla ni
praktičnog opravdanja drugog osim punjenja proračuna.
LL Kal El
2008-05-31 17:26:49 UTC
Post by LL Kal El
Ma da - a tabla na pocetku grada je za ukras?! Osim toga - ista se
stavlja u skladu sa administrativnom oznakom za teritorijalnim pocetkom
naselja.
NaŸalost, suci su doista skloni tvom tumaèenju iako to nema smisla ni
praktiènog opravdanja drugog osim punjenja proraèuna.
A cekaj, a ajd ti sad meni objasni - ako udjes dzipom po nekoj divljoj
strani u podrucje grada i onda se nastavis voziti po prometnici na kojoj
slucajno tamo nema kuca: ti si svejedno u gradu.
Tako bi mogao pjesaciti do trga Bana sa Sljemena sporednim puticima pa
tvrditi da ti zapravo nisi u ZG vec u paralelnoj dimenziji - ???
Tata mata u epizodi...
2008-05-31 18:46:10 UTC
Post by LL Kal El
A cekaj, a ajd ti sad meni objasni - ako udjes dzipom po nekoj divljoj
strani u podrucje grada i onda se nastavis voziti po prometnici na kojoj
slucajno tamo nema kuca: ti si svejedno u gradu.
Zakon daje definiciju naselja da bi se znalo na što se odnose određeni
prekršaji. Mogao si pasti s Marsa na cestu; to ne mijenja činjenicu da na
nekom mjestu stoji tabla s oznakom početka mjesta te da se uz cestu moraju
nalaziti kuće kako je već opisano da bi se to za potrebe ZSPC-a smatralo
naseljem.
LL Kal El
2008-06-01 11:51:24 UTC
Post by LL Kal El
A cekaj, a ajd ti sad meni objasni - ako udjes dzipom po nekoj divljoj
strani u podrucje grada i onda se nastavis voziti po prometnici na kojoj
slucajno tamo nema kuca: ti si svejedno u gradu.
Zakon daje definiciju naselja da bi se znalo na ¹to se odnose odreðeni
prekr¹aji. Mogao si pasti s Marsa na cestu; to ne mijenja èinjenicu da na
nekom mjestu stoji tabla s oznakom poèetka mjesta te da se uz cestu moraju
nalaziti kuæe kako je veæ opisano da bi se to za potrebe ZSPC-a smatralo
naseljem.
Ha, ha... Mozes misliti.... ;)

Kao da se to vec ne bi iskoristilo tisucu puta da je tako lako.....
Kikiriki@kostice
2008-06-01 11:57:13 UTC
Post by LL Kal El
[...]
Imas uvid u apsolutno citavu praksu?
Nemas->zbilja si kreten.
Dragan Kovac
2008-06-01 12:20:09 UTC
Post by LL Kal El
Kao da se to vec ne bi iskoristilo tisucu puta da je tako lako.....
A kako ti znaš tko je što iskoristio?
Pif stiki, fif stiki.
Dragan Kovac
2008-05-31 13:10:21 UTC
Post by LL Kal El
Ma da - a tabla na pocetku grada je za ukras?! Osim toga - ista se stavlja u
skladu sa administrativnom oznakom za teritorijalnim pocetkom naselja.
U Zakonu piše da moraju biti zadovoljena oba uvjeta, znači sam znak nije
dovoljan. Odi pročitaj članak...
Pif stiki, fif stiki.
LL Kal El
2008-05-31 17:28:17 UTC
Post by LL Kal El
Ma da - a tabla na pocetku grada je za ukras?! Osim toga - ista se stavlja u
skladu sa administrativnom oznakom za teritorijalnim pocetkom naselja.
U Zakonu pi¹e da moraju biti zadovoljena oba uvjeta, znaèi sam znak nije
dovoljan. Odi proèitaj èlanak...
Konzultiraj ti prvo pravnog savjetnika, ovo napikavanje nema nikakvog smisla
jer da je to tako lako onda bi vec se to primjenjivalo naveliko.
Dragan Kovac
2008-05-31 21:43:03 UTC
Post by LL Kal El
Post by Dragan Kovac
[...]
Nemam potrebe nikog konzulirati jer se većinom ni ne vozim u naselju (po
mojoj definiciji naselja, a ne po onoj iz ZOSPC-a) tako da bi me mogli
kazniti. Samo sam želio ukazati na to da vodeći ljudi ove države nisu u
stanju ni zakon sastaviti kako spada, a kamoli nešto drugo napraviti...
Pif stiki, fif stiki.
LL Kal El
2008-06-01 11:52:21 UTC
Post by LL Kal El
[...]
Nemam potrebe nikog konzulirati jer se veæinom ni ne vozim u naselju (po
mojoj definiciji naselja, a ne po onoj iz ZOSPC-a) tako da bi me mogli
kazniti. Samo sam Ÿelio ukazati na to da vodeæi ljudi ove drŸave nisu u
stanju ni zakon sastaviti kako spada, a kamoli ne¹to drugo napraviti...
A sto je pak tvoja definicija?
Dragan Kovac
2008-06-01 12:19:46 UTC
Post by LL Kal El
Post by Dragan Kovac
[...]
Naselje je po mojoj definiciji ono što normalan čovjek smatra naseljem -
mjesto gdje žive ljudi. Sad, ima li oznake za početak ili kraj naselja -
nije mi važno, tvori li izgled ulice ili su zgrade ili kuće ili su blizu
ili daleko - nije mi važno. Tamo gdje žive ljudi, tamo je naselje.

Pridržavam se i onoga iz ZOSPC-a (znači čak i ako nema kuća itd) zato da me
ne bi kaznili. No prvi mi je prioritet da ne ugrožavam druge, a brza vožnja
tamo gdje ima ljudi je ugrožavanje istih. I svoje dijete učim "vidiš, sad
dolazimo tu gdje su kuće, tu ne smijemo brzo voziti jer može neki čiko
prelaziti cestu". Tako je jednostavno, a tako je puno poginulih... :((((

Zato ne volim kad netko tumači zakon po svojim željama i prohtjevima, a
zakon je često vrlo jasan (pa tako i u ovom slučaju). Većini tih kretena
koji voze 100 kroz naselje, voze pijani itd nisu uopće svjesni činjenice
što je jedan ljudski život i kako ga je lako prekinuti...
--
Pif stiki, fif stiki.